parallax layer

Wij bouwen een online community op social media voor jou

Maak van jouw gemeente een community

Community Training begint met het programma: de groeiende gemeente. Tijdens deze trainingen leggen we samen de fundamenten om een hechte community te bouwen. Dit begint met interessante informatie over de staat van sociale media in Nederland. Door inzicht te krijgen in de betekenis van sociale media voor burgers, de evolutie van social media communities en de volwassenheid van Nederlandse gemeenten. Tijdens dit programma wordt je ondersteund door Cycle Media op alle aspecten, die wél belangrijk zijn en waarin je nog niet getraind bent.  Zo kunt je stap voor stap beter worden in het beheren van je community, met het gemak van een specialistische partner voor creatieve content en campagnebeheer.

Sessie 1: Vertrouwd met Community Tools

In deze eerste sessie leggen we de basis voor een gemeentelijke community door concrete uitleg van de tools die je nodig hebt om aan de slag te gaan: Een goede facebook pagina,  met een strak logo, een treffende omslagfoto en heldere omschrijving. En minstens zo belangrijk; een betrokken team dat talent, tijd en energie investeert in het ontwikkelen van een platform. Heb je wel de juiste expertises in huis om concepten te verzinnen, beelden te publiceren en teksten te schrijven? Hoe geef ik mijn content een herkenbare stijl. En hoe ontwikkel ik content volgens het Hero, Hygiëne en Hub model?

Sessie 2: Aan de slag met content redactie!

Na drie maanden evalueren we de behaalde resultaten en is het tijd geworden voor de volgende stap:  Het opzetten van een effectief contentredactieproces. Nadat we een globaal inzicht hebben in de burgers die betrokken zijn binnen de community, gaan we intensief mindmappen over thema’s die spelen binnen de gemeente. Deze thema’s werken we vervolgens verder uit in een redactionele formule en een periodieke content kalender.

Sessie 3: Beheers Facebook-beheer (en Instagram).

Als alles  goed gaat, groeit de gemeentelijke community inmiddels flink. Dat betekent ook dat discussies rondom berichten groot en levendiger worden. Burgers op sociale media waarderen het bijzonder als je als gemeente rechtstreeks reageert op de inhoud van een discussie. Deze directe manier van communiceren vraagt echter wel om een tactvolle benadering die past bij de aard van het medium. In deze Sessie leer je alles wat je als gemeente moet weten en kunnen om de discussie in de juiste banen te leiden.  Ook leren we je meer over Instagram, het visuele platform met een jongere doelgroep.

Sessie 4: Maak kennis met Persona.

Het succes op Facebook valt en hangt samen met de inzet van Facebook advertenties. Voor veel gemeenten zijn Facebook advertenties nog onbekend terrein. De gemeenten die wel Facebook advertenties inzetten doen dat inconsistent en zonder optimaal de mogelijkheden te benutten. Cycle Media kent alle ins en outs van adverteren op Facebook. In het Community Building Abonnement is jouw gemeente verzekerd van continuïteit en kwaliteit in Facebook advertenties. We zetten Facebook advertenties in om: meer pagina volgers te genereren, paginaberichtpromoties en grotere campagnes. Het is dé manier om de doelgroep te bereiken en om zo het gesprek aan te gaan. Zonder Facebook advertenties ben je als gemeente afhankelijk van het organische bereik van Facebook. Het organisch bereik is echter ingedamd tot in het slechtste scenario 5% van het totaal aantal volgers op een Facebook bedrijfspagina. Ons motto is dan ook “Pay to Play”!
parallax layer

Samen bouwen we een bloeiende community!