Met deze slimme campagne brachten wij het Noodfonds onder de aandacht bij minima, zzp'ers en andere mensen die moeite hebben met het betalen van de energierekening. En het werkte!
Met deze slimme campagne brachten wij het Noodfonds onder de aandacht bij minima, zzp'ers en andere mensen die moeite hebben met het betalen van de energierekening. En het werkte!
De gemeente Maastricht stond voor de uitdaging om het bewustzijn en aanvragen van het Noodfonds Energiekosten te vergroten. Om zo mensen die moeite hebben met het betalen van de energierekening een steuntje in de rug te geven. Cyclemedia ontwikkelde een doelgerichte strategie en creatieve content om de campagne te optimaliseren voor verschillende doelgroepen en talen.
De campagne genereerde 742.000 weergaven, met een totaal bereik van 76.000 personen. In totaal werden 9.525 klikken gegenereerd, met een gemiddelde kosten per klik (CPC) van €0,44. Dit wijst op een efficiënte kostenstructuur voor het verkrijgen van betrokkenheid. Het belangrijkste resultaat, namelijk aanvragen voor het Noodfonds, leverde 400 aanvragen op, waarvan er 55 na de eerste flight zijn toegekend.