Meer diversiteit in de lokale politiek? Zo trokken wij jongeren, vrouwen en mensen met een niet-westerse migratieachtergrond aan voor het werk in de raad.
Meer diversiteit in de lokale politiek? Zo trokken wij jongeren, vrouwen en mensen met een niet-westerse migratieachtergrond aan voor het werk in de raad.
Voorschoten heeft Cyclemedia ingeschakeld om een social media campagne te ontwikkelen die gericht is op ondervertegenwoordigde groepen in de gemeenteraden en -besturen, zoals jongeren, vrouwen en mensen met een niet-westerse achtergrond.
Het doel van de campagne was om deze doelgroepen enthousiast te maken voor de cursus Politiek Actief van ProDemos. We hebben vier video's geproduceerd waarin raadsleden en de burgemeester een oproep deden om deel te nemen.
Via gerichte targeting op Facebook en Instagram hebben we ervoor gezorgd dat de video's specifiek bij de beoogde doelgroepen onder de aandacht werden gebracht.
In een periode van drie weken hebben we een bereik van meer dan 9.000 mensen gerealiseerd in Voorschoten. Van deze groep hebben maar liefst 954 mensen doorgeklikt naar de landingspagina waar het aanmeldformulier voor de cursus Politiek Actief te vinden was.
Uiteindelijk hebben 27 inwoners zich aangemeld voor de cursus. Het is verheugend om te zien dat minstens de helft van de cursisten afkomstig is uit de drie doelgroepen waarop we ons hebben gericht, waarvan 5-7 personen met een niet-westerse achtergrond. Dit resultaat is zeker positief en stemt ons tevreden! 🙌