Als er iets slaapverwekkend is dan zijn het wel de standaard vacatureteksten waar geen hond op reageert. Gooi het eens over een andere boeg.
Als er iets slaapverwekkend is dan zijn het wel de standaard vacatureteksten waar geen hond op reageert. Gooi het eens over een andere boeg.
De Bascule, een academisch centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie, heeft ons ingeschakeld voor hulp bij het werven via sociale media.
We hebben succes geboekt door gebruik te maken van vacaturevideo's, een kandidaat pipeline, doelgerichte advertenties en een geoptimaliseerde landingspagina. In de eerste fase hebben we een employer branding video (verzorgd door Public Cinema) verspreid onder de doelgroep op LinkedIn en Facebook.
Geïnteresseerden werden vervolgens meegenomen in de pipeline, waar ze op de landingspagina verdiepende vacaturevideo's te zien kregen. Dit creëerde een persoonlijke en warme online wervingservaring.
In een periode van drie weken hebben we een bereik van iets meer dan 102.620 mensen gerealiseerd, waarvan bijna 5.862 mensen hebben geklikt op de link naar de landingspagina van De Bascule. Uiteindelijk hebben zes potentiële kandidaten gereageerd op de vacature.
Na een grondige sollicitatieronde zijn er twee geschikte kandidaten geselecteerd en aangenomen door de organisatie. Deze wervingscampagne kan dus als succesvol worden beschouwd.