Duurzaamheid

Gedragsverandering afval gemeente Amsterdam

Social Media Campagne
Strategie

Een uitgekiende campagne om inwoners van Amsterdam te laten zien welke waarde hun afval heeft.  

Gedragsverandering afval gemeente Amsterdam

Social Media Campagne
Strategie

Een uitgekiende campagne om inwoners van Amsterdam te laten zien welke waarde hun afval heeft.  

505.506
Inwoners bereikt
4.128.417
Weergaven
Per klik
4.585
Vind-ik-leuks, deelacties en reacties
Duurzaamheid

Gedragsverandering afval gemeente Amsterdam

Social Media Campagne
Strategie

Een uitgekiende campagne om inwoners van Amsterdam te laten zien welke waarde hun afval heeft.  

Gedragsverandering afval gemeente Amsterdam

Social Media Campagne
Strategie

Een uitgekiende campagne om inwoners van Amsterdam te laten zien welke waarde hun afval heeft.  

505.506
Inwoners bereikt
4.128.417
Weergaven
Per klik
4.585
Vind-ik-leuks, deelacties en reacties

Aanpak

In de crossmediale campagne 'Wat maken we van...' heeft de gemeente onderzocht hoe verschillende afvalstromen, zoals verf, textiel, plastic, glas, papier en karton, kunnen worden gerecycled. Hier zijn vervolgens heldere instructievideo's van gemaakt. Aan Cyclemedia de eer om de online campagne uit te stippelen.

Het hoofddoel van de campagne was om de inwoners van Amsterdam bewust te maken van de mogelijkheden en voordelen van gescheiden afvalinzameling, met als uiteindelijk doel gedragsverandering. Via social media hebben we de video's over elke afvalstroom zowel op stadsniveau als op buurtgericht niveau onder de aandacht gebracht, om een breed publiek te bereiken.

Bovendien is het nieuwe beeldmerk prominent zichtbaar op vuilniswagens en prullenbakken in Amsterdam, om het belang van afval scheiden extra te benadrukken.

Resultaten

Dankzij de crossmediale aanpak is het nieuwe beeldmerk van 'Amsterdam schoon' op indrukwekkende wijze geïntroduceerd. De campagne heeft een blijvende aanwezigheid in de stad Amsterdam. Het nieuwe beeldmerk is inmiddels een bekend symbool geworden voor een schone stad. Het is op verschillende manieren zichtbaar, zelfs tijdens grote evenementen zoals Koningsdag en de Gay Pride. Dit toont de brede acceptatie en herkenning van het beeldmerk door de Amsterdammers.

Klant aan het woord

-

Download jouw blauwdruk

en Ontvang hem direct in je mailbox!
Bedankt, je vindt je
download in je inbox!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw

Geïnspireerd
geraakt?
Laat een berichtje
achter...

Of bel ons. We maken graag een praatje!
Bedankt!
Een mailtje is
onderweg naar jou!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw