Participatie

Buurtpeiling gemeente Maastricht

Social Media Campagne
Strategie

Klaar met dure onderzoeken naar de leefbaarheid in de stad? Zo meten wij de tevredenheid van de inwoners van de gemeente Maastricht.

Buurtpeiling gemeente Maastricht

Social Media Campagne
Strategie

Klaar met dure onderzoeken naar de leefbaarheid in de stad? Zo meten wij de tevredenheid van de inwoners van de gemeente Maastricht.

52.254
Inwoners bereikt
6.255
Klikken op links
Per klik
3.500
Ingevulde enquêtes
Participatie

Buurtpeiling gemeente Maastricht

Social Media Campagne
Strategie

Klaar met dure onderzoeken naar de leefbaarheid in de stad? Zo meten wij de tevredenheid van de inwoners van de gemeente Maastricht.

Buurtpeiling gemeente Maastricht

Social Media Campagne
Strategie

Klaar met dure onderzoeken naar de leefbaarheid in de stad? Zo meten wij de tevredenheid van de inwoners van de gemeente Maastricht.

52.254
Inwoners bereikt
6.255
Klikken op links
Per klik
3.500
Ingevulde enquêtes

Aanpak

Het doel van de buurtgerichte campagne op Facebook en Instagram was om meer inzicht te krijgen in het geluksniveau van de inwoners. Om dit te bereiken, werd een video van de burgemeester van Maastricht ingezet waarin zij de inwoners opriep om de enquête in te vullen. Daarnaast werden per wijk diashows met herkenbare beelden uit de buurt en een begeleidende tekst gebruikt.

Resultaten

Na afloop van de campagne hebben maar liefst 3.500 inwoners van Maastricht de enquête ingevuld. Dit heeft de gemeente Maastricht waardevolle inzichten gegeven over het welzijn van de inwoners, de positieve aspecten en de mogelijke verbeterpunten. Het is een belangrijke stap in de goede richting naar een inclusief en prachtig Maastricht voor iedereen.

Klant aan het woord

Door jullie inzet hebben zoveel mensen de peiling ingevuld.

"Op dit moment weten we wel wat over adverteren via social media, maar we weten niet van de hoed en de rand. Daarom waren we ook enorm blij met jullie expertise en flexibiliteit. Want in enorm korte tijd stond een sterke campagne. Die dus ook zijn vruchten heeft afgeworpen. Maar liefst 3.500 mensen vulden de enquête in. En met die resultaten kunnen wij aan de slag."

Renee Bekkers
-
(Web)redacteur
Gemeente Maastricht

Download jouw blauwdruk

en Ontvang hem direct in je mailbox!
Bedankt, je vindt je
download in je inbox!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw

Geïnspireerd
geraakt?
Laat een berichtje
achter...

Of bel ons. We maken graag een praatje!
Bedankt!
Een mailtje is
onderweg naar jou!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw