Klaar met dure onderzoeken naar de leefbaarheid in de stad? Zo meten wij de tevredenheid van de inwoners van de gemeente Maastricht.
Klaar met dure onderzoeken naar de leefbaarheid in de stad? Zo meten wij de tevredenheid van de inwoners van de gemeente Maastricht.
Het doel van de buurtgerichte campagne op Facebook en Instagram was om meer inzicht te krijgen in het geluksniveau van de inwoners. Om dit te bereiken, werd een video van de burgemeester van Maastricht ingezet waarin zij de inwoners opriep om de enquête in te vullen. Daarnaast werden per wijk diashows met herkenbare beelden uit de buurt en een begeleidende tekst gebruikt.
Na afloop van de campagne hebben maar liefst 3.500 inwoners van Maastricht de enquête ingevuld. Dit heeft de gemeente Maastricht waardevolle inzichten gegeven over het welzijn van de inwoners, de positieve aspecten en de mogelijke verbeterpunten. Het is een belangrijke stap in de goede richting naar een inclusief en prachtig Maastricht voor iedereen.
"Op dit moment weten we wel wat over adverteren via social media, maar we weten niet van de hoed en de rand. Daarom waren we ook enorm blij met jullie expertise en flexibiliteit. Want in enorm korte tijd stond een sterke campagne. Die dus ook zijn vruchten heeft afgeworpen. Maar liefst 3.500 mensen vulden de enquête in. En met die resultaten kunnen wij aan de slag."