Kleine geluksmomentjes en mooie initiatieven van inwoners uit Heemstede brengen positiviteit en hoop in deze sombere periode.
Kleine geluksmomentjes en mooie initiatieven van inwoners uit Heemstede brengen positiviteit en hoop in deze sombere periode.
De coronacrisis heeft langdurig invloed op ons leven en dit ervaren we dagelijks. In samenwerking met de gemeente Heemstede hebben we een uniek concept ontwikkeld dat zich richt op de kleine geluksmomenten in het leven. Ondanks de uitdagingen van deze tijd zijn er nog steeds veel dingen waar we blij van kunnen worden, en deze periode brengt ook creativiteit naar boven bij mensen. We willen ook de leuke initiatieven die door inwoners van Heemstede zijn gestart in het zonnetje zetten. Samen moeten we het beste ervan maken door ons geluk te delen, zowel met onszelf als met anderen.
We hebben de geluksmomenten van inwoners en de inspirerende initiatieven vastgelegd met portretfotografie. Daarnaast hebben we inwoners van Heemstede op straat gevraagd naar hun kleine geluksmomentjes. Deze waardevolle verhalen hebben we gedeeld op A2-posters en driehoeksborden die in het straatbeeld te zien waren. Het doel was om nog meer prachtige verhalen van Heemstedenaren te verzamelen. De campagne werd door een groot deel van de inwoners gezien en heeft duizenden doorklikken naar de website gegenereerd. We hebben tientallen mooie verhalen en geluksmomenten ontvangen van inwoners.
"Het doel van de campagne was om mensen bekend te maken met het onderwerp en de plannen van Delft. Cyclemedia heeft ons geholpen om a.d.h.v. het Mentality-model van Motivaction persona’s uit te schrijven en daar op maat gemaakte content voor gemaakt. Zo is het ons gelukt om veel Delftenaren te bereiken, en daarnaast hebben we door te kijken naar de inhoud van de reacties inzicht gekregen in weerstand en motivatie van Delftenaren om van het aardgas af te gaan. Dit gaf een extra dimensie aan de resultaten!"