Op een ludieke en zeer effectieve manier leerlingen werven? Wij deden het! En jij kunt dat ook. Effe verder lezen.
Op een ludieke en zeer effectieve manier leerlingen werven? Wij deden het! En jij kunt dat ook. Effe verder lezen.
Voor het Maaswaal College in Wijchen hebben we een wervingscampagne ontwikkeld gericht op nieuwe brugklasleerlingen. Het Maaswaal College is een brede school met twee locaties en zes opleidingsniveaus. Om dit aspect te benadrukken, hebben we de pay-off 'Ontdek jouw Maaswaal' bedacht, waarbij we het perspectief van de leerlingen centraal stellen. Onderzoek toont namelijk aan dat de mening van aankomende leerlingen belangrijk is bij het kiezen van een middelbare school.
Het creatieve hart van de campagne was een interactieve, speelse en geïllustreerde infographic die diende als plattegrond voor beide locaties. Via QR-codes konden toekomstige brugklassers en hun ouders vlogs van leerlingen bekijken, waarin zij de leukste en meest unieke plekken van hun locatie lieten zien. Deze vlogs en elementen van de infographics hebben we gebruikt als content voor een social media campagne om de doelgroep optimaal te bereiken.
De campagne was zeer succesvol. Voor het nieuwe schooljaar hebben zich aanzienlijk meer leerlingen aangemeld in vergelijking met het voorgaande jaar. Geen enkele andere campagne in de regio heeft zulke positieve resultaten opgeleverd wat betreft het aantal aanmeldingen. Bovendien ontvingen we talloze positieve reacties van zowel leerlingen als ouders. Zij waardeerden de verfrissende en persoonlijke aanpak enorm.