Communiceren over eenzaamheid kan lastig zijn. Hoe ga je te werk? Hoe kun je mensen betrekken bij de samenleving? Cyclemedia werkte een campagneconcept uit.
Communiceren over eenzaamheid kan lastig zijn. Hoe ga je te werk? Hoe kun je mensen betrekken bij de samenleving? Cyclemedia werkte een campagneconcept uit.
Cyclemedia is actief op het gebied van maatschappelijke thema's, waaronder eenzaamheid. Hoewel er geen algemene aanpak is om eenzaamheid te bestrijden, geloven we dat er altijd iets gedaan kan worden met een goed concept. Op eigen initiatief hebben we een visueel concept en campagnestrategie ontwikkeld om mensen te bereiken en te betrekken bij het sociale aanbod. De campagne had als slogan 'Mag ik je maatje zijn?' en was gericht op alle lagen van de bevolking.
Om het onderwerp op een gedoseerde manier onder de aandacht te brengen, hebben we gebruik gemaakt van een customer journey. In elke fase van de customer journey bieden we relevante content aan. Voor de opzet van de customer journey hebben we het Hero/Hub/Hygiene-model van Google toegepast. Dit model biedt een strategisch kader voor het effectief inzetten van content.
Onze uitingen zijn tijdens de Week tegen Eenzaamheid door tientallen gemeenten ingezet op social media. Hierdoor hebben we extra aandacht kunnen genereren voor het thema eenzaamheid en het effectief kunnen communiceren van het sociale aanbod.