Er is een groot tekort aan pleegouders. Veel kinderen zitten zonder een thuis. Voor Spirit ontwikkelden we een succesvolle social media campagne om meer pleegouders te werven.
Er is een groot tekort aan pleegouders. Veel kinderen zitten zonder een thuis. Voor Spirit ontwikkelden we een succesvolle social media campagne om meer pleegouders te werven.
In samenwerking met Public Cinema hebben we een regionale wervingscampagne opgezet voor Spirit. Samen met onze klant hebben we een gedetailleerde pipeline ontwikkeld. Public Cinema heeft het campagneconcept en de mediaproductie verzorgd.
De campagne was gericht op een specifieke doelgroep en werd uitgevoerd via Facebook. Geïnteresseerden werden door een wervingstrechter geleid, waarin ze drie fasen doorliepen: touch, tell en sell.
Voor elke fase hebben we diverse content ingezet, zoals een opvallende commercial, portretten van pleegouders voor veelgestelde vragen, teasers en GIFs. Het hoofddoel van de campagne was het vergroten van het aantal aanmeldingen voor de informatiebijeenkomsten.
De campagne heeft geresulteerd in meer dan 200 aanvragen voor het informatiepakket en een aanzienlijke stijging van het aantal aanmeldingen voor de informatiebijeenkomsten. Bovendien hebben we via Facebook, Instagram en LinkedIn honderden likes en positieve reacties ontvangen op de campagne.