Mensen mogen absoluut meer bewegen en de overheid mag er ook zeker meer aandacht aan besteden. Door middel van een creatieve campagne wisten we sport te bevorderen onder inwoners van gemeenten.
Mensen mogen absoluut meer bewegen en de overheid mag er ook zeker meer aandacht aan besteden. Door middel van een creatieve campagne wisten we sport te bevorderen onder inwoners van gemeenten.
Cyclemedia houdt zich bezig met maatschappelijke thema’s. Sportstimulering is er daar één van. Daarnaast hebben sportverenigingen te maken met teruglopende ledenaantallen. We werkten een visueel concept en campagnestrategie uit om mensen te bereiken en te betrekken bij het sportaanbod in de gemeente. De pay-off van de campagne was ‘Doe mee'. Met deze tekst en de verschillende illustraties en animaties richtten we ons op alle lagen van de bevolking. Door een customer journey in te zetten creëerden we sportbewustzijn en zorgden we voor een hoge opkomst de verschillende activiteiten.
De campagne is door meerdere gemeenten ingezet om aandacht te genereren voor de Nationale Sportweek en de verschillende activiteiten. Ons campagneconcept is doorlopend in te zetten. Sport en bewegen is namelijk het hele jaar door belangrijk.