Dit was een uitdaging, maar zo maakten wij op creatieve én neutrale wijze mannen die online porno kijken, bewust van de gevaren om (per ongeluk) op kinderporno terecht te komen.
Dit was een uitdaging, maar zo maakten wij op creatieve én neutrale wijze mannen die online porno kijken, bewust van de gevaren om (per ongeluk) op kinderporno terecht te komen.
Om kindermisbruik tegen te gaan voert Expertisebureau Online Kindermisbruik verschillende campagnes. Aan Cyclemedia de opdracht om een campagne te ontwikkelen die mannen bewust maken van de gevaren van het kijken van online porno. Want onderzoek wijst uit dat het vrij gemakkelijk is om (per ongeluk) op kinderporno te stuiten. Een belangrijk onderwerp waar veel taboe op heerst. De strategie richtte zich op digitale displays en toiletposters. Omdat er geen directe filter is die je kunt toepassen op mannen die kinderporno kijken was het de uitdaging voor ons designteam om de boodschap sterk, maar subtiel over te brengen
De gekozen aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen. Er werd positief (niet negatief) gereageerd op de WC-posters. Dit in tegenstelling tot een vorige campagne waarbij er klachten binnenkwamen van locatie managers waar de WC-posters hingen. Sommige gasten voelden zich onprettig bij het zien van de posters. Dat was met deze posters niet het geval. De online banners hebben breed impact gehad, met maar liefst 2 miljoen weergaven en meer dan 2.000 klikken naar de informatie. Ook de QR code op de WC-posters werd relatief vaak gescand. Een campagne en resultaten waar we trots op zijn.