Zorg

Met humor personeel werven in de zorg

Concept
Film
Branding

Doe eens gek: Met een flinke dosis humor een hele klas vol leerlingen werven via TikTok? Wij deden het samen met de bekende influencer Vic Cle voor de Amsterdamse zorginstelling Amsta!

Met humor personeel werven in de zorg

Concept
Film
Branding

Doe eens gek: Met een flinke dosis humor een hele klas vol leerlingen werven via TikTok? Wij deden het samen met de bekende influencer Vic Cle voor de Amsterdamse zorginstelling Amsta!

222.000
Views 👀
13.300
Likes 👍
Per klik
40
Vacatures gevuld 😎
Zorg

Met humor personeel werven in de zorg

Concept
Film
Branding

Doe eens gek: Met een flinke dosis humor een hele klas vol leerlingen werven via TikTok? Wij deden het samen met de bekende influencer Vic Cle voor de Amsterdamse zorginstelling Amsta!

Met humor personeel werven in de zorg

Concept
Film
Branding

Doe eens gek: Met een flinke dosis humor een hele klas vol leerlingen werven via TikTok? Wij deden het samen met de bekende influencer Vic Cle voor de Amsterdamse zorginstelling Amsta!

222.000
Views 👀
13.300
Likes 👍
Per klik
40
Vacatures gevuld 😎

Aanpak

Voor de BBL-opleiding van Amsta kregen we de kans om een wervingscampagne te ontwikkelen die anders dan normaal was. Amsta wilde geen standaard zorgvideo, dus benaderden we TikTokker Vic Cle. Met Vic Cle wist Amsta zeker dat ze geen saaie video zouden krijgen.

Met humor en sarcasme wist Vic Cle op treffende wijze het personeelstekort in de zorg te belichten én Amsta in de schijnwerpers te zetten bij de juiste doelgroep.

De doelgroep bestond uit aankomende zorgstudenten tussen de 17 en 25 jaar, die graag willen werken en leren in de zorg. Deze groep staat erom bekend moeilijk te bereiken te zijn. Daarom kozen we voor TikTok en een bekend gezicht met een enorm bereik, namelijk Vic Cle.

Resultaten

De video heeft binnen 6 weken al meer dan 220.000 views op TikTok ontvangen en heeft positieve reacties gegenereerd, zelfs van verpleegkundigen die de humor konden waarderen!

Naast de TikTok-video liep er ook een verdiepende campagne via verschillende kanalen. Het belangrijkste resultaat is dat alle 45 plekken voor de BBL-klas van september volledig zijn ingevuld. Bovendien heeft deze aanpak Amsta een aanzienlijke toename in naamsbekendheid opgeleverd.

Dit bevestigt nogmaals wat we al wisten: humor werkt, zelfs voor serieuze problemen, mits goed uitgevoerd en door de juiste persoon.

Klant aan het woord

-

Download jouw blauwdruk

en Ontvang hem direct in je mailbox!
Bedankt, je vindt je
download in je inbox!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw

Geïnspireerd
geraakt?
Laat een berichtje
achter...

Of bel ons. We maken graag een praatje!
Bedankt!
Een mailtje is
onderweg naar jou!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw