Als er een iemand likeable is, dan is het wel de kinderburgemeester. Nu hadden we het geluk dat de kinderburgemeester in Bergen ook nog eens talent voor de camera was. Dat maakte deze campagne.
Als er een iemand likeable is, dan is het wel de kinderburgemeester. Nu hadden we het geluk dat de kinderburgemeester in Bergen ook nog eens talent voor de camera was. Dat maakte deze campagne.
Samen met de Clipjesfabriek bedachten we een creatief concept om het jaar positief te beginnen voor de gemeente Bergen. Het doel was om zowel de kersverse kinderburgemeester te positioneren als de unieke kenmerken van de gemeente in de schijnwerpers te zetten. We kwamen op het idee van een vlog waarin de kinderburgemeester op enthousiaste wijze de hoofdrol speelde. In 10 afleveringen bezochten we de meest bijzondere plekken en spraken we met even bijzondere mensen. Dit leverde een prachtige boodschap op die de gemeente met trots kon delen.
De 10 vlogs werden buitengewoon goed ontvangen, met een bereik van ongeveer 25.000 mensen en talloze positieve reacties. We verspreidden de vlogs op verschillende sociale media-platforms, waaronder Facebook, Instagram en YouTube. Om het bereik verder te vergroten, hebben we ook advertentiebudget geïnvesteerd in de campagne.