Maak van jouw organisatie een community

Veel organisaties in de publieke sector zijn actief op verschillende social media-kanalen. Deze online zichtbaarheid van gemeenten en publieke instellingen is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Gelukkig maar, want veel van je inwoners zijn hier te vinden en te bereiken.

Maar wat nu als het bereik en de betrokkenheid op deze social media-kanalen tegenvalt? Dit is niet heel vreemd, het vergt geduld, kennis en ervaring om een sterke online community te bouwen. Een community waar je inwoners onderdeel van zijn en waar jouw organisatie een vertrouwensband met hen heeft. Wij helpen je hier graag bij.

Wij als Cycle Media hebben door onze jarenlange ervaring met het bouwen van communities een dienstverlening ontwikkeld die goed aansluit bij jouw behoeften en communicatieplan. We bepalen samen met jou waar we je het beste bij kunnen ondersteunen en welke activiteiten op de verschillende online kanalen hierbij horen. Allemaal met het doel om de online zichtbaarheid onder je inwoners te vergroten en de vertrouwenspositie te versterken.

We ondersteunen je op alle aspecten die wél belangrijk zijn en waar je nog niet in getraind bent. Zo kun je stap voor stap beter worden in het beheren van je community, waarbij je gebruik maakt van onze ervaring met communities, creatieve content, campagne beheer en natuurlijk de online zichtbaarheid van je organisatie.

Deze ondersteuning duurt normaliter een jaar, maar bij voorkeur passen we dit aan de behoeften van jouw organisatie aan. De focus van deze ondersteuning ligt op het vergroten van de zichtbaarheid van jullie bedrijfspagina, waarbij we zorgen voor een actieve en betrokken groep volgers door de pagina blijvend te monitoren en te optimaliseren. Vanuit een social media-plan, dat we samen opstellen, weten we hoe we de doelgroep aan moeten spreken en waar we hen kunnen bereiken. Het programma van deze ondersteuning ziet er als volgt uit:

  1. Kick off en opstellen strategisch (communicatie)plan
  2. Advertentiecampagne voor meer volgers
  3. Optimalisatie content redactie
  4. Training community beheer
  5. Opzetten content kalender
  6. Promotie van nieuwsberichten
  7. Monitoring en bijstellen van advertenties
  8. Account beheer en monitoring van de pagina
  9. Advies en ondersteuning bij campagnes
  10. Rapportering en evaluatie

Wij helpen je graag verder

Met een kop koffie (of thee) leren we elkaar eerst kennen. We gaan met elkaar in gesprek over jullie huidige social media-strategie en jullie behoeften hierin. We vinden het ook altijd leuk om voorbeelden te geven van vergelijkbare gemeenten of publieke instellingen, om je een goed beeld te geven van de mogelijkheden. We bespreken op welke vlakken begeleiding nodig is bij uitbouwen van een actieve en betrokken community.


Wil je hier meer over weten?

We denken graag met je mee over om erachter te komen welke mogelijkheden het beste aansluiten op jouw behoeften. Laat hieronder je gegevens achter en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Bel mij terug

Vul hieronder je gegevens in en wij nemen contact met je op.