Het milieu is een belangrijke zaak voor gemeenten. Zo wilde gemeente Beverwijk ook graag de mening horen van haar inwoners wat betreft recycling en afvalscheiding. Hiervoor heeft de gemeente een flitspeiling laten ontwikkelen door Aart Paardekoper. Cycle Media heeft deze door middel van een campagne onder de aandacht gebracht bij de inwoners.
Mensen bereikt
Klikken op link
Reacties
Ingevulde enquêtes
Om inwoners te betrekken, zal je ze eerst moeten bereiken. Niet iedereen wil daarvoor naar een inspraakavond of een online platform van de gemeente komen. En daar ligt nu net de kracht van flitspeilingen op Facebook. Cycle Media zet sinds een aantal jaar, in samenwerking met Aart Paardekooper, met succes flitspeilingen in. Koppel de advertentie aan een paar gerichte vragen en je weet binnen enkele dagen wat de bevolking vindt en welke keuzes het meeste steun krijgen. De uitkomsten zijn vaak verrassend positief, omdat de zwijgende meerderheid vaak wel begrip heeft voor wat een overheid wil
Door de opvallende post en juiste segmentatie bereikte het bericht 18.517 mensen in Beverwijk en Wijk aan Zee. Uiteindelijk klikten 1.780 van die bereikte mensen op de link naar de enquête. Dat is een CTR van 6,9%! In combinatie met de andere kanalen waar de flitspeiling op is verspreid heeft dat geresulteerd in 1.413 volledig ingevulde enquêtes in Beverwijk.
Irfan is eigenaar van Cycle Media. Hij is sparringpartner voor diverse campagnes van overheden. Hij gelooft in de kracht van online media en zet dit in om o.a. de relatie tussen overheid en inwoner te verbeteren. Langdurige en goede relaties met de klant vindt hij belangrijk. In zijn vrije tijd is hij een fanatieke squasher.