Aanleiding

Veel jongeren krijgen nog steeds niet de mentale zorg die zij nodig hebben, waardoor ze soms in vervelende situaties terecht komen en vaker kampen met onbehandelde mentale problemen. Garage2020, Public Cinema en Cycle Media gingen de samenwerking aan om hier verandering in te brengen. Samen met 500 jongeren proberen wij de mentale zorg voor jongeren te verbeteren.

43.000

Jongeren bereikt

3.300

Klikken op de link

530

Jongeren geworven

€0,15

Kosten per klik

Aanpak

Garage2020 ontwikkelde samen met Levi van Dam de app G-Moji. In plaats van lange vragenlijsten over hun mentale staat konden jongeren in deze app gewoon elke dag met een emoji aangeven hoe zij zich voelden. Ook telefoongebruik en fysieke activiteit worden bijgehouden om vroegtijdig negatieve patronen te herkennen. Public Cinema ontwikkelde video’s waarin twee jongeren hun verhaal vertelden. Het was aan Cycle Media om via Facebook en Instagram 500 jongeren te werven die de app een maand lang zouden testen.

Resultaten

In een maand tijd hebben we 530 jongeren kunnen werven die de app een maand lang zouden testen! Met de online campagne bereikten we 43.000 jongeren, waarvan er 3.300 op de link naar de website van G-Moji klikten. G-Moji kwam onder andere voorbij op de website van RTL Nieuws en het AD.

Mila te Slaa

Mila houdt zich bezig met het ontwikkelen van campagnes, het schrijven van blogs en het uitvoeren van onderzoek voor Cycle Media. Mila ontwikkelt in haar vrije tijd graag haar kennis over wijn, film en kunst. Ook heeft zij een voorliefde voor muziek uit de jaren tachtig.


Bijpraten over dit project?

Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen contact met u op.

Projecten

Gerelateerde projecten

Gemeente Amsterdam
Mantelzorg Amsterdam

In Amsterdam bereikten we met een korte intensieve campagne 200.000 mensen.

Lees meer
 
Opkomstbevordering verkiezingen

Cycle Media heeft meerdere gemeenten geholpen met verkiezingscampagnes.

Lees meer
Spirit Pleegzorg
De teller moet naar 0!

Voor Spirit voerden we een crossmediale campagne voor het werven van nieuwe pleegouders.

Lees meer