Voor de gemeente Amsterdam heeft Cycle Media in juni 2018 een bewustwordingscampagne voor het thema mantelzorg gevoerd. Het betrof een crossmediale campagne waarbij er werd ingezet op digitale displays langs drukke knooppunten in de openbare ruimte, een social media campagne, een manifest in het Parool en de Metro en artikelen op Vice. De jongere doelgroep had de speciale aandacht in deze campagne. Een groep die vaak zorg voor een naaste, maar niet weet dat hij/zij daarmee mantelzorger is.
Mensen bereikt in 30 dagen
Doorklikken gegenereerd naar landingspagina
Likes en overige emoji's
Reacties van inwoners
De campagne is geheel ingericht volgens het hero, hub, hygiene (3h) model. Dat betekent dat we voor iedere fase in de customer journey aansluitende content hebben ingezet.
De resultaten van de campagne liegen er niet om. Meer dan 200.000 personen zijn bereikt waarvan er zo’n 9.000 doorklikten naar de landingspagina.
Irfan is eigenaar van Cycle Media. Hij is sparringpartner voor diverse campagnes van overheden. Hij gelooft in de kracht van online media en zet dit in om o.a. de relatie tussen overheid en inwoner te verbeteren. Langdurige en goede relaties met de klant vindt hij belangrijk. In zijn vrije tijd is hij een fanatieke squasher.