Aanleiding

Voor de gemeente Amsterdam heeft Cycle Media in juni 2018 een bewustwordingscampagne voor het thema mantelzorg gevoerd. Het betrof een crossmediale campagne waarbij er werd ingezet op digitale displays langs drukke knooppunten in de openbare ruimte, een social media campagne, een manifest in het Parool en de Metro en artikelen op Vice. De jongere doelgroep had de speciale aandacht in deze campagne. Een groep die vaak zorg voor een naaste, maar niet weet dat hij/zij daarmee mantelzorger is.

 

200.000

Mensen bereikt in 30 dagen

9.124

Doorklikken gegenereerd naar landingspagina

1.277

Likes en overige emoji's

110

Reacties van inwoners

Aanpak

De campagne is geheel ingericht volgens het hero, hub, hygiene (3h) model. Dat betekent dat we voor iedere fase in de customer journey aansluitende content hebben ingezet. 

Resultaten

De resultaten van de campagne liegen er niet om. Meer dan 200.000 personen zijn bereikt waarvan er zo’n 9.000 doorklikten naar de landingspagina.

Irfan Fiets

Irfan is eigenaar van Cycle Media. Hij is sparringpartner voor diverse campagnes van overheden. Hij gelooft in de kracht van online media en zet dit in om o.a. de relatie tussen overheid en inwoner te verbeteren. Langdurige en goede relaties met de klant vindt hij belangrijk. In zijn vrije tijd is hij een fanatieke squasher.


Bijpraten over dit project?

Vul hieronder je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Projecten

Gerelateerde projecten

Spirit Pleegzorg
De teller moet naar 0!

Voor Spirit voerden we een crossmediale campagne voor het werven van nieuwe pleegouders.

Lees meer
Gemeente Breda
Breda laat mensen meebeslissen over geld

Breda laat mensen meebeslissen over geld.

Lees meer
Gemeente Amsterdam
Mantelzorg Amsterdam

In Amsterdam bereikten we met een korte intensieve campagne 200.000 mensen.

Lees meer