Aanleiding

Het lijkt in het hedendaagse leven steeds lastiger om kinderen aan het sporten te krijgen. Samen met Cycle Media wilde Amsterdam-Oost daar graag verandering in brengen. Door ouders uit Amsterdam-Oost via een campagne op Facebook en Instagram aan te spreken, hoopten wij meer aanmeldingen te genereren voor buurtsportverenigingen.

 

 

28.572

Aantal weergaven

5.565

Video afgespeeld

783

Klikken op links

144

Aantal likes, deelacties en opmerkingen

Aanpak

Deze vervolg campagne betrof fase 2 van de reeks. Ook hier was het doel om kinderen kennis te laten maken met verschillende sporten bij sportverenigingen bij hen in de buurt. Tijdens deze fase is gebruik gemaakt van een video waarin kennis wordt gemaakt met de ‘Buurtsportvereniging’ (BSV). In deze video wordt gepraat met een trainer van deze vereniging. Ook wordt gepraat met de kinderen die lessen hebben gevolgd bij de vereniging. De video geeft het plezier die de kinderen hebben goed weer.

 

Resultaten

Gedurende de looptijd van de campagne zijn een groot aantal kinderen gestart bij verschillende sportverenigingen in Amsterdam-Oost. Veel sportklassen zijn volgeboekt dankzij de inzet van de video campagne. De resultaten zijn behaald voor het budget van 220 euro (0,41 cent per klik).

Campagne in beeld

Kinderen uit Amsterdam-Oost ontdekken welke sport bij hun past bij de buurtsportvereniging.

Mila te Slaa

Mila houdt zich bezig met het ontwikkelen van campagnes, het schrijven van blogs en het uitvoeren van onderzoek voor Cycle Media. Mila ontwikkelt in haar vrije tijd graag haar kennis over wijn, film en kunst. Ook heeft zij een voorliefde voor muziek uit de jaren tachtig.


Bijpraten over dit project?

Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen contact met u op.

Projecten

Gerelateerde projecten

Amsterdam-Oost
Oost Beweegt

Voor Amsterdam-Oost hebben we sport gestimuleerd bij kinderen uit Amsterdam-Oost. Doel was om meer kinderen aan het sporten te krijgen bij sportverenigingen.

Lees meer
Gemeente Maastricht
Buurtpeiling Maastricht

Gemeente Maastricht wilde door middel van een online enquête graag weten hoe het ervoor stond met de tevredenheid van de inwoners. Cycle Media richtte een campagne in.

Lees meer
Gemeente Groningen
Startpunt Geldzaken Groningen

Meer inzicht in je uitgaven door de geldplannen van Startpunt Geldzaken.

Lees meer