Aanleiding

Het lijkt in het hedendaagse leven steeds lastiger om kinderen aan het sporten te krijgen. Samen met Cycle Media wilde Amsterdam Oost daar graag verandering in brengen. Door ouders uit Amsterdam Oost via een campagne op Facebook en Instagram aan te spreken, hoopten wij meer kinderen te laten ontdekken waar hun passie ligt.

35.797

Mensen bereikt in Amsterdam-Oost

162.471

Weergaven van de advertenties

1.530

Klikken op links

2.653

Betrokkenheidsacties

Aanpak

Het doel was om via een gefaseerde campagne op Facebook en Instagram meer kinderen in Amsterdam Oost te laten sporten en om meer aanmeldingen binnen te krijgen bij de lokale sportverenigingen. In de eerste fase werden ouders gestimuleerd om hun kinderen aan te melden bij buurtsportverenigingen tijdens de Nationale Sportweek. Op deze manier konden kinderen verschillende sporten uitproberen en kijken waar zij het meeste plezier in hadden. De tweede fase betrof een video waarin nogmaals verwezen werd naar de buurtsportverenigingen. Met deze verschillende vorm is de boodschap herhaald. 

Resultaten

Gedurende de looptijd van de campagne hebben 41 kinderen zich via de e-mail aangemeld voor nieuwe sporten in de buurt. Daarnaast is het e-mailverkeer tussen de ouders en de gemeente wat betreft sporten sterk toegenomen: waar voorheen weinig tot niet gemaild werd over sport en aanvragen, voelden ouders zich nu toch geroepen om contact op te nemen over dit thema.

Mila te Slaa

Mila is verantwoordelijk voor het dagelijks contact met klanten. Daarnaast waarborgt ze de kwaliteit van campagnes en schrijft ze voor Cycle Media. Mila houdt van een glaasje wijn en heeft ook een passie voor muziek uit de jaren zeventig en tachtig. Ook is ze vaak op het internet te vinden.


Bijpraten over dit project?

Vul hieronder je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Projecten

Gerelateerde projecten

 
Opkomstbevordering verkiezingen

Cycle Media heeft meerdere gemeenten geholpen met verkiezingscampagnes.

Lees meer
Spirit Pleegzorg
De teller moet naar 0!

Voor Spirit voerden we een crossmediale campagne voor het werven van nieuwe pleegouders.

Lees meer
Vervoerregio Amsterdam
Tel de fietsers

Bij 'Tel de fietsers' werd stilgestaan bij het gebruik van fietsverlichting in de schemer- en nachturen.

Lees meer