Aanleiding

Cycle Media en Public Cinema hebben de oplossing om mensen weer naar de stembus te krijgen. Op basis van eerdere succesvolle campagnes voor de gemeenteraadsverkiezingen voeren we een Facebook-campagne om de opkomst te verhogen. Deze campagne loopt acht weken tot aan de verkiezingen op 21 november 2018. In de campagne gaan inhoud, vorm en bereik hand in hand.

20.000

Mensen bereikt in Medemblik

1.300

Klikken

54.5%

Opkomstpercentage

€800

Budget

Aanpak

Voor deze campagne is een effectieve Facebookcampagne gevoerd. Via deze campagne zijn mensen geïnformeerd of gestimuleerd om op de link te klikken. Door de doelgroep goed af te bakenen, is op een efficiënte manier een groot deel van de inwoners bereikt.

Resultaten

Voor de gemeente Medemblik was de campagne ook een succes: in totaal werden 20.000 mensen bereikt en werd er 1.300 keer doorgeklikt. Het uiteindelijke opkomstpercentage bij de gemeenteraadsverkiezingen lag op 54.5%, waarmee dit percentage met 2% gestegen is ten opzichte van de vorige verkiezingen.

Irfan Fiets

Irfan is eigenaar van Cycle Media. Hij is sparringpartner voor diverse campagnes van overheden. Hij gelooft in de kracht van online media en zet dit in om o.a. de relatie tussen overheid en inwoner te verbeteren. Langdurige en goede relaties met de klant vindt hij belangrijk. In zijn vrije tijd is hij een fanatieke squasher.


Bijpraten over dit project?

Vul hieronder je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Projecten

Gerelateerde projecten

Gemeente Amsterdam
Wat maken we van…

Voor Amsterdam ontwikkelde Cycle Media een campagne. Doel was om de inwoners van Amsterdam te laten zien wat er van gescheiden afval gemaakt kan worden.

Lees meer
Gemeente Breda
Breda laat mensen meebeslissen over geld

Breda laat mensen meebeslissen over geld.

Lees meer
Gemeente Alkmaar
Fietsklimaat Alkmaar

Voor de gemeente Alkmaar verzamelden we 700 ideeën en voorstellen over het fietsklimaat.

Lees meer