Aanleiding

In de gemeente Heiloo stonden er twee gemeentelijke kavels te koop. De gemeente en de makelaar wilden deze onder een specifieke doelgroep onder de aandacht brengen. Zij hebben Cycle Media gevraagd om hier een strategie en een campagne voor te ontwikkelen.

 

20.000

Mensen bereikt op Facebook

1.812

Doorklikken naar Funda

3

Biedingen per kavel

2

Kopers van de kavels

Aanpak

Facebook leent zich niet alleen als uitstekend als communityplatform, maar ook als marketingkanaal om doelgerichte campagnes op te voeren. In deze campagne richtte we ons op gezinnen in de regio Alkmaar en de metropoolregio Amsterdam. Via specifieke segmentaties kunnen we de exacte doelgroepen bereiken. Zo kunnen we bijvoorbeeld targeten op starters met kinderen, functietitels en interessegebieden zoals: interieurdesign, architectuur of renovatie.

Resultaten

Het doel was voor 1 november per kavel drie biedingen te ontvangen. Dat gaf Cycle Media 31 dagen de tijd om campagne te voeren. In deze korte, maar intensieve campagne bereikte we maar liefst 20.000 personen waarvan er 1.812 doorklikte naar de landingspagina op Funda. Ook kwamen er 11 reacties binnen op de campagne waarin mensen elkaar tagden. Al na drie weken tijd zijn er per kavel het gewenste aantal biedingen behaald.

Irfan Fiets

Irfan is eigenaar van Cycle Media. Hij is sparringpartner voor diverse campagnes van overheden. Hij gelooft in de kracht van online media en zet dit in om o.a. de relatie tussen overheid en inwoner te verbeteren. Langdurige en goede relaties met de klant vindt hij belangrijk. In zijn vrije tijd is hij een fanatieke squasher.


Bijpraten over dit project?

Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen contact met u op.

Projecten

Gerelateerde projecten

Gemeente Delft
Bewustwordingscampagne aardgasvrij gemeente Delft

Inwoners van Delft bewust maken en informeren over het stoppen met het gebruik van aardgas.

Lees meer
Gemeente Maastricht
Buurtpeiling Maastricht

Gemeente Maastricht wilde door middel van een online enquête graag weten hoe het ervoor stond met de tevredenheid van de inwoners. Cycle Media richtte een campagne in.

Lees meer
Welwonen Enkhuizen
Welwonen werving

Welwonen Enkhuizen schakelde Cycle Media in om een campagne in te richten voor de werving van nieuwe sollicitanten.

Lees meer