Aanleiding

Veel mensen zijn zich niet bewust van hun uitgaven en veel mensen komen dan ook in de schuldsanering terecht. Samen met Cycle Media wilde Gemeente Groningen daar iets aan doen en meer bewustwording creëren. In de periode van september 2016 tot januari 2017 vulden veel mensen hun inkomsten en uitgaven in in een geldplan om hun financiële situatie zo zelf bij te houden.

72.000

Mensen bereikt

2.328

Klikken gegenereerd

624

Ingevulde geldplannen

€1.000

Budget

Aanpak

Voor de gemeente Groningen hebben we een campagne gevoerd om inwoners van Groningen bewust te maken van hun uitgaven. Hiervoor maakt de gemeente gebruik van de online geldplannen van Startpunt Geldzaken. Het doel van de campagne was het aantal ingevulde geldplannen een boost te geven en er zo voor te zorgen dat minder mensen in de schuldsanering terecht komen.

Resultaten

Met de campagne zijn 72.000 mensen bereikt en zijn er 2.328 klikken gegenereerd. 624 geldplannen werden ingevuld, waarmee weer een stap werd gezet in de goede richting wat betreft bewustwording over geldzaken.

Irfan Fiets

Irfan is eigenaar van Cycle Media. Hij is sparringpartner voor diverse campagnes van overheden. Hij gelooft in de kracht van online media en zet dit in om o.a. de relatie tussen overheid en inwoner te verbeteren. Langdurige en goede relaties met de klant vindt hij belangrijk. In zijn vrije tijd is hij een fanatieke squasher.


Bijpraten over dit project?

Vul hieronder je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Projecten

Gerelateerde projecten

Gemeente Breda
Breda laat mensen meebeslissen over geld

Breda laat mensen meebeslissen over geld.

Lees meer
Gemeente Amsterdam
Wat maken we van…

Voor Amsterdam ontwikkelde Cycle Media een campagne. Doel was om de inwoners van Amsterdam te laten zien wat er van gescheiden afval gemaakt kan worden.

Lees meer
 
Opkomstbevordering verkiezingen

Cycle Media heeft meerdere gemeenten geholpen met verkiezingscampagnes.

Lees meer