Aanleiding

19 en 20 januari was het ‘Tata Steel Chess toernooi’ in de gemeente Beverwijk. De gemeente wilde graag van deze gelegenheid gebruik maken om Beverwijk en Wijk aan Zee gedurende deze periode onder de aandacht te brengen bij een landelijk publiek. Denk hierbij aan schaakliefhebbers, geïnteresseerden en dagjesmensen.

186.672

Mensen bereikt

3.408

Klikken naar informatiepagina's

410

Reacties, opmerkingen en deelacties

Aanpak

Om het schaaktoernooi en de gemeente Beverwijk onder de aandacht te brengen is gekozen voor de inzet van een promotievideo. Daarnaast is in samenwerking met Beverwijk een pakkende carrousel advertentie ingezet waarin we zowel Tata Steel Chess als de gemeente Beverwijk hebben laten terugkomen. Tot slot zijn er verschillende advertenties ingezet om het evenement onder de aandacht te brengen. Deze leidden naar landingspagina’s met praktische informatie over het evenement.

Resultaten

De campagne is succesvol gebleken. Het Tata Steel Chess toernooi is goed bezocht en de verschillende campagne uitingen hebben geresulteerd tot een hoge mate van betrokkenheid. Deze bestonden voornamelijk uit positieve reacties. Omdat de advertenties vanuit de bedrijfspagina van de gemeente Beverwijk zijn verstuurd is de gemeente op de kaart gezet.

Campagne in beeld

Mila te Slaa

Mila houdt zich bezig met het ontwikkelen van campagnes, het schrijven van blogs en het uitvoeren van onderzoek voor Cycle Media. Mila ontwikkelt in haar vrije tijd graag haar kennis over wijn, film en kunst. Ook heeft zij een voorliefde voor muziek uit de jaren tachtig.


Bijpraten over dit project?

Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen contact met u op.

Projecten

Gerelateerde projecten

 
Opkomstbevordering verkiezingen

Cycle Media heeft meerdere gemeenten geholpen met verkiezingscampagnes.

Lees meer
Gemeente Amsterdam
Wat maken we van…

Voor Amsterdam ontwikkelde Cycle Media een campagne. Doel was om de inwoners van Amsterdam te laten zien wat er van gescheiden afval gemaakt kan worden.

Lees meer
Spirit Pleegzorg
De teller moet naar 0!

Voor Spirit voerden we een crossmediale campagne voor het werven van nieuwe pleegouders.

Lees meer