Verbinden doe je zo…

Social media is tegenwoordig onmisbaar binnen je communicatiestrategie. Een groot deel van je doelgroep is hier actief en het is een toegankelijke en laagdrempelige manier om hen te bereiken:

  • Je kunt hier het gesprek met inwoners en andere belanghebbenden aangaan.
  • Inwoners vragen om hun ideeën over actuele zaken en belangrijke beslissingen.
  • Je kunt aanmeldingen genereren voor bijvoorbeeld een bijeenkomst.
  • En je kunt een betrokken groep volgers krijgen door interactie te creëren op je eigen bedrijfspagina.

Tijdens deze training gaan we in op hoe je social media effectief inzet om bovenstaande, en hiermee je communicatiedoelstellingen, te behalen.

Wat leer je tijdens deze basisopleiding social media?

We leren je de basisprincipes van social media, zodat je dit kunt inzetten voor jouw organisatie. We leren je welke kanalen je het beste kunt inzetten en hoe je een levendige online community opzet. We gaan ook kijken hoe je deze community en je bedrijfspagina’s blijvend kunt optimaliseren en hoe je deze inzet als een effectief communicatieplatform. Verder leren we je voor welke doeleinden je Facebook, LinkedIn en Instagram inzet, hoe je jouw (visuele) boodschap overbrengt op deze kanalen en wat hier de advertentiemogelijkheden zijn.

Na afloop kan je…

  • Weet je hoe je het social media-plan integreert in je communicatiestrategie.
  • Ken je de advertentiemogelijkheden van Facebook, LinkedIn en Instagram.
  • Weet je hoe je het aantal volgers van je bedrijfspagina blijvend vergroot.
  • Weet je hoe je je bedrijfspagina optimaliseert.
  • En hoe je deze inzet als effectief communicatieplatform.
  • Weet je hoe je een interactieve community opzet.
  • En weet je hoe je binnen jouw organisatie draagvlak creëert om social media in te zetten.

Voor wie is deze training bedoeld?

Deze training is bedoeld voor iedereen uit de publieke sector die nog meer in verbinding wil komen met zijn of haar eigen inwoners. Je kunt werkzaam zijn op deze afdelingen of binnen deze functies:

  • communicatie;
  • klantcontactcentrum;
  • social media marketeers en online marketeers;
  • raadsgriffiers;
  • projectleiders of coördinatoren binnen de gemeente;
  • bestuurssecretaris.

Ben je nog niet heel bekend met social media en wil je wel de mogelijkheden hiervan voor jouw organisatie benutten? Schrijf je nu in voor deze training, zodat je straks precies weet hoe je social media zelf kan inzetten en de mogelijkheden weet te benutten. Laten we er samen voor zorgen dat je via social media nog meer in verbinding komt met je inwoners.

Inschrijven training

Vul je gegevens hieronder in en wij nemen contact met je op over de training.